biketoBudapest.reismee.nl

Hainburg - Gabcikovo

Zaterdag 27 juni 2015 Hainburg (Oostenrijk) - Gabcikovo (Slowakije ) 74 km

Beetje problemen gehad met de afrekening bij "der Goldener Anker" gisteravond afgesproken dat we voor ?én plaats en twee personen betalen. Onze tentjes zijn zo piepklein dat wij het onzin vinden om voor twee tentjes te betalen. Men wil ons dat wel laten betalen. Ronald is schouderophalend weggelopen, zonder extra te betalen. Ik ben het volledig met hem eens!
Vandaag weer lange kaarsrechte paden over de dijk langs de Donau. Schiet wel lekker op.
We passeren de Slowaakse grens en rijden dan al gauw Bratiislave binnen. Mooie stad met grote groepen toeristen, met een gids met vlaggetje.... We vinden een terras met WiFi, daar onze fietsen gestald en een rondje door de stad gelopen. Op het terras wat gedronken en ge-internet.
Volgens ons fietsrouteboekje zijn er de komende 80 km geen campings, dus ergens een kamertje is het enige dat rest. Tot overmaat van ramp begint het flink te regenen. We besluiten daarom het eerste het beste etablissement te pakken, maar dat is nog wel 20 km door de regen, dus doorweekt raken we.
In Gabcikovo ( of all places) strijken we neer in een hotelletje met WiFi. Die avond is er buiten op het ( overdekte) terras een grillparty. We kiezen (alweer) voor gebrilde forel. Twee biertjes, halve liter wijn, koffie met een neutje en de gegrilde forel met friet e.d Euro 22 voor z'n tweeën, spotgoedkoop!!
Apart lokaal sfeertje met Slowaaks/Hongaarse muziek.

Marion

Kijk maar uit fat je niet op een forel gaat lijken! Gerookt of doorwerkt ha ha

Marjolijn

Als forel kun je je wel zonder moe te worden lekker stroomafwaarts in de Donau mee laten voeren naar Budapest. Tenzij het naar Budapest stroomopwaarts gaat, dat weet ik ff niet, dan wordt het een heel ander tochtje natuurlijk.

Bastienne

En wat kostte het per tent? 5 euro zeker.

Bastienne

Hoe ouder hoe (vr)gekker...