biketoBudapest.reismee.nl

Lobith - Venlo 83 km

Vandaag gefietst van Lobith naar Venlo, 85 km

Gezellig en lekker ontbijt bij Marian en Pieter (geen Piet dus!)

Om 10 uur nemen we afscheid. We fietsen de Duitse grens oven naar Emmerich.

Net als gister weer heerlijk fietsweer, wel (bijna) alle lichaamsdelen bedekt gehouden want echt warm is het niet.Net over de grens kruist ons het tracé van een oude spoorlijn waarover vanaf eind 19e en een deel van de 20e eeuw transport van ijzererts plaatsvond. Helaas is de brug over de Rijn verdwenen. Bij Emmerich steken we naast een drukke verkeersweg de Rijn over. De genoemde spoorlijn blijkt aan de Zuidkant van de Rijn in een prachtig fietspad veranderd. We passeren Kleve en in het nog wat zuidelijker gelegen Goch strijken we neer bij een cafetaria en eten daar een 1/2 haantje met friet en appelmoes(zonder kers.....), met een pilsje erbij. lekker gezond.....maar wel een prijsje zoals we die in NL niet meer kennen (€ 6,90). Met een goed gevulde maag fietsen we nog 40 km verder.

Onderweg vinden we een prachtig terrasje met uitzicht over de Maas, we zijn dus weer in NL. de voorwaarde voor dit terras is dat ze WiFi hebben.Met internet op mijn iPad vind ik een "Vrienden op de Fiets" adresje in Venlo, bij Carolien van Rein. Fietsend door het "Nationaal Park de Maasduinen" staan we om 5 uur voor de deur bij Carolien. We worden uitgenodigd voor een kop koffie en hebben een gezellige babbel met C. Zij vertelde onder andere dat ze al een paar maal Hans Reitsma te slapen had gehad. Hans Reitsma is onze favoriete fietsrouteboek auteu.

Om één minuut over acht stormen wij de Jumbo binnen (hij gaat om 8 uur dicht...) en met een stokbrood, een fles wijn, een paar franse kaasjes en een pak soep onder de armen hebben we onze maaltijd voor deze avond ingekocht. Bij Carolien hebben we een eigen keukentje en een eettafeltje. We kunnen/moeten de komende weken nog vaak genoeg uit eten!

Marion

Houd moed het weer wordt warmer! Jullie zullen gaan zweten.
Güte nachte.
Marion

Monique

Helemaal te gek weer, Jullie gaan de zomer tegemoet

Annemieke

Klinkt al helemaal als in vakantiestemming. Geniet ervan!

Robin

Mooi zeg, die oude spoorbrug bij Emmerich!