biketoBudapest.reismee.nl

Budapest 2e dag

Woensdag 1 juli 2015 2e dag Budapest.

In de ochtend fietsen we eerst naar de markthal. We zijn daar dusdanig vroeg dat vele martkstalletjes nog moeten opengaan of worden ingericht.
Terug naar de camping. We pakken onze handdoek en zwembroek en gaan met de metro naar het grootste badhuis van Pest (het zuidelijke deel van Budapest), het voor ons onuitspreekbare Szechenyi. Wat een mega bad gelegenheid!! En dat allemaal met geneeskrachtig(?) water.
Er zijn een aantal buitenbaden, waarvan één vijftig meter bad ( waar je een badmuts moet dragen?!), vele binnenbaden van allerlei vorm en temperatuur en vele soorten sauna's.
We hebben er een halve dag doorgebracht en nog niet eens alle baden "uitgeprobeerd"
Vanaf het badhuis een stuk teruggelopen, waarbij we per ongeluk nog een paar top-bezienswaardigheden van Budapest tegenkomen. Het "Heldenplein", met enorme beelden opgesteld in een soort gallerei.
's Avonds ons galgenmaal genuttigd dichtbij de Stephens dom, met een wijntje bij het eten en een neut bij de koffie....
Morgenochtendmoeten we om vijf uur opstaan om op tijd op het station te zijn voor de trein naar Praag.