biketoBudapest.reismee.nl

Venlo - Landgraaf 94 km

woensdag 10 juni Venlo - Landgraaf 94 km

Ontbijtje bij Carolien staat klaar in "ons" keukentje. Het is echt heel compleet. Zelf een paar eitjes gekookt en een broodje geroosterd.

Om half tien sturen we ons stalen ros de weg op. We fietsen vele kilometers langs de Maas, gaan een paar maal van NL naar D en terug. We gaan voornamelijk via knooppunten en komen daardoor op schitterende paden, soms onverhard. In Roermond nemen we ons gebruikelijke bakkie leut, vergezeld met een groot stuk taart met slagroom (we kunnen het hebben).

In een kroeg met WiFi in Susterseel (D) probeer ik een "Vrienden op de Fiets" adresje voor de komende nacht te regelen. Bij de derde poging is het raak. We overnachten bij Gabriela Stroe in Eygelshoven. Het blijkt dat het komende weekend Pinkpop gaande is dus vandaar dat vele adressen nu al bezet zijn. Via knooppunten maken we nog vele extra km's om in Eygelshoven te komen. Onze route gaat langs het festivalterrein in Landgraaf. Er staat onder andere een rose gigantische tent. Wat was er eerder, de rose (pink) tent, of het Pinkpopfestival

Gabriela is kunstenares, ze legt zich voornamelijk toe op schilderen. Een bijzonder mens is het!

Als ze eenmaal aan de praat is, is ze bijna niet meer te stoppen....Ze laat ons ook het hele huis zien, mooie kamers, maar allemaal met 2-persoons bedden. Ze heeft maar één kamertje met twee enkele bedden, die is voor ons. Jammergenoeg is het wel het kleinste kamertje.

Ze benadukt een paar maal dat ze in Leusden als "Vriendin op de Fiets" bij Anneke en mij op bezoek komt.

In de Bistro boven de kegelbaa hebben we heerlijk gegeten. Bij de kegelbaan nemen we nog een pilsje en doen we de groeten aan Annie van Gabriela...

Marion

Ik had mijn reactie al bij de foto geplaatst.