biketoBudapest.reismee.nl

Landgraaf - Robertville(bij Malmedy) 86 km

donderdag 11 juni 2015 Landgraaf - Robertville 86 km

Vandaag weer een goed ontbijt met alles erop en eraan, dat zullen we nog missen als we gaan kamperen. Gabriele is niet te stuiten. Ze lu....maar door, van alles over haar privé leven komt op tafel (lekker bij het ontbijt). Er worden door haar vele foto's gemaakt. Als het goed is krijg ik er een paar van haar opgestuurd. Het is best een lief mens, maar we willen nu toch echt verder. Eindelijk hebben wij ons van haar losgerukt.

We fietsen alweer gauw in Duitsland. Door de mega grote stad Aachen komen we met behulp van Google Maps op mijn mobie zonder omwegen en zoeken al snel op de Venbahn. Dit is een schitterend fietspad op een voormalige spoorlijn. Het pad overbrugt de dalen over hoge boogbruggen, dat scheelt enorm met stijgen en dalen en dat maakt het fietsen met veel bagage een stuk aangenamer. Een continue stijging van zo'n 2% (beetje vals plat dus) vraagt wel wat van onze conditie.

Voorbij Monschau (we hebben er niets van gezien.....) moet een camping zijn. Het is inmiddels half zes en we hebben er al tegen de 80 km opzitten. Dus een camping is welkom. Maar dit terrein ziet er zo shabby uit (Ronald zou zeggen habbi babbi), dat we maar zijn omgedraaid. In het kroegje aan de overkant, hoorde we ook nog dat het terrein gesloten was.

Dankzij ons fietsboekje van Benjaminsen, wisten we dat een aantal km's van de route af nog een aantal campings moesten zijn. En ja, bij Robertville een prachtig terrein, met een verwarmd zwembad. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Heerlijk na zo'n dag fietsen en onder het stof. In een van de plaatselijke etablissementen, hebben we een visie gegegeten. O wonder, ze hebben er Truites meunieres aux amandes, een van mijn meest favoriete maaltijden.

Het was weer een heerlijke fietsdag, schitterend weer en af en toe de wind mee.

margret

Koop dan ook eens een e-bike

marion

Dus er is toch nog een die meer praat dan jij ha ha.
Dat noemen ze een koekje van eigen deeg!
Heerlijk dat alles voorspoedig loopt en jullie beiden van alles op en top genieten. Zometeen weer fris en fruitig aan de rit beginnen. Wij vertrekken vanavond naar Frankrijk. Vanuit daar krijg je dan weer mijn berichttjes. Au revoir

Annemieke

Wat zijn in vredes naam truites menieres? Het klinkt goed allemaal iig, fijne fietsdag vandaag!

Frans

Dat is een beekforel met amandelsnippers, Annemieke. Ook mijn favoriet trouwens. Die tanige mannetjes doen het toch maar weer. Komen ook niks tekort zo te lezen maar kunnen ook niet leven op een fast food pakketje.... Zet 'm op vrienden, straks komt het echte werk!

Marjolijn

Dat is wel een rake opmerking van die e-bike. Die wil ik ook wel, voor in Zwitserland.
IK zie het alweer helemaal gebeuren in Zwitserland: te laat op de camping, als er al een camping is:).
Haha, dan maar in het hooi, dat is nogal een hype in Zwitserland, slapen bij de boer in het hooi, zeg maar de Zwitserse variant van Vrienden op de fiets. Lijkt me lekker van die strootjes tussen de gekwelde fietsbillen na een hele dag vals plat of erger: na de Gotthardpas.
De groeten, Marjolijn

MarjolEInE!!!

Doe eerst dit maar....dan zie je wel verder of je nog naar Zwitserland gaat....
Beekforel daar woont Trudy. Ik wist niet dat zij ook om op te eten is...ja, misschien vind jij dat wel, papa?! Zij kan iig goed wordfeuten. Je fietst dus wel over oude spoorwegen?! Maar kom je ook nog treintjes tegen?? Liefs, MarjolEInE

Bastienne

Dank je voor de leuke verhalen Nico! Zo fietsen we een beetje mee. Heerlijk dat verwarmde zwembad na een dagje op de fiets.