biketoBudapest.reismee.nl

Robertville - Dasburg 81 km

Donderdag 12 juni 2015 Robertville - Dasburg 81 km

Om ff over negen vertrokken, mooie tijd dus. Bij de plaatselijke bakker in Robertville, koffie met een broodje genomen.
Via de stuwdam dalen we af en aan de overzijde klimmen we naar Waimes. We rijden daar 4 keer verkeerd.....hoe is het mogelijk.....????....is uit te leggen, maar dat ga ik nu ff niet doen. Had ik m'n navigatie maar gebruikt. Enfin, na 10 km in totaal verkeerd te hebben gereden, vinde we weer de juiste spoorbaan. Even verderop is van een oud spoortraject weinig meer te merken, het pad gaat behoorlijk op en neer met scherpe bochten. Af en toe zie je wat resten van het oude spoortraject in de vorm van een hoop stenen van oude brugpijlers. Ja, en die bruggen zijn voor het fietsen juist zo lekker, geen klimmen en dalen, alors dommage.....! Uiteindelijk volgt er toch nog een lang stuk spoorbaan over een ongeasfalteerd gedeelte.
Na de lunch, in St. Vith raken we elkaar ff kwijt. Mijn telefoon had het toen al begeven, dus "waar ben je" zat er niet in.
,
Bij Burg Reuland verlaten we echt de Vennbahn, en dat merken we meteen. Een flink stijgende en vooral lange klim krijgen we voor de kiezen. Een paar maal afgestapt om bij te komen en wat te drinken. Ons drinkwater gaat op rantsoen. We verlangen naar een koud pilsje, maar kroegjes zijn zeldzaam langs de route. Goddank, er duikt onverwacht een café restaurant op. "Eiin Bittburg bitte" zie je hier overal staan. Bittburg is een wereldbekend bier. De plaats Bittburg moet hier in de buurt zijn.
Nog een klein klimmetje, maar daarna is het voornamelijk afdalen naar Dasburg.
Daar slaan we ons tentje op, en eten in het campingcafeetje een schnitzel.
Terug bij de tent pak ik weer mijn mobie, die het de hele dag had laten afweten.
Ik kon wel een gat in de lucht springen, hij deed het zowaar weer.
Het was toch weer een mooie dag, ondanks dat ik flink de pest inham vanwege het haperen van mijn gloednieuwe telefoon.

Reacties

Reacties

Annemieke

Eind goed al goed ????

Marjoleine

Wen er alvast maar aan...dit zal niet de eerste keer zijn...mijn S4 heeft heel af en toe ook uitvalsverschijnselen...en doet het na het verwijderen van de batterij en weer terugplaatsen weer. Beetje jammer maar verder is het een fijn ding.
Weer een spoorbaan??!! En de trein dan?! Ik ga vandaag naar Rotterdam. Met Arthur ga ik een lunch eten van over-datum voedsel en kromme groenten. Bij Damn Food Waste. Fijne dag. Xxx

Marion

Wat een dag en wat een doorzettingsvermogen. Je moet wel maar toch..... En 10 km om vind ik heel veel.
Maar jullie liggen op schema en hopelijk nu lekker geslapen met een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Liefs Marion vanuit een heerlijk Frankrijk lekker op een bedje in de zon met een boek. Verschil moet er zijn ha ha.
Geniet van Julie verhalen maar doe het je zeker niet na!

Paul, de geweldige man van Marion

Nico,

Bestudeer dit filmpje maar eens voor een reset met behoud van je gegevens!

Groetjes,
Paul

Paul, de geweldige man van Marion

Sorry, link vergeten!

https://www.androidpit.com/how-to-hard-reset-the-galaxy-s5

Astrid (vriendinnetje van Marjoleine)

Ik geniet van jullie verhalen. Respect en geinspireerd. Ben blij om te lezen dat je telefoon het weer doet. Apparatuur die het niet doet is een grote ergenis en energievreter. Veel plezier mannen. ????

Frans

Elke keer dat je met een storing wordt geconfronteerd, denk ik: maar nog niet zo lang geleden deden we alles zonder die "must haves" en toen ging het ook gesmeerd.

Neem de volgende keer maar een mooie Lumia van Microsoft die nog steeds wordt gemaakt door de beste mobielbouwer: Nokia. En in september komt de inmiddels hooggeprezen Windows 10 (nu nog een betaversie) erop. Tablet en laptop dan ook maar met de 10 en je hebt 1 stabiel besturingssysteem dus minder storingen.

Gelukkig gaat het goed zo te zien en zijn jullie lekker sportief bezig. Er ligt nog een flink stuk in het verschiet tot Budapest. Niet teveel snacken onderweg dus probeer het ook eens gezond te doen! Gaan we samen straks wel eens naar Jacco.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!