biketoBudapest.reismee.nl

Dasburg - Oberanven

Zaterdag 13 juni 2015 Dasburg - Oberanven 79 km

Vandaag sta ik weer behoorlijk vroeg op (kwart voor zes). Zo heb ik rustig de tijd om een verslagje te schrijven. Helaas gaat het versturen van foto's met deze weblog erg lastig. Je hebt er eigenlijk ook een extra programma voor nodig in iPad of smartphone.
De warme douche is helaas pas vanaf zeven uur, we hebben een muntje gekocht, dus dat moet wel gebruikt worden....
Rond half acht begint het te zachtjes te regenen, na verloop van tijd komt het met bakken uit de lucht. Ronald blijft wijselijk in z'n tentje liggen. Ik zoek een overdekte plek om de "log" van gisteren te schrijven. Via WhatApp hoor ik van Anneke dat het in Luxembourg om half tien droog wordt. En ja hoor, dat gaat gebeuren, de zo'n komt zelfs door.
Om 11 uur zitten we "in het zadel" en zoeken we het eerste het beste etablissement om wat te ontbijten. Na een paar honderd meter, net over de brug over de Our, een café. Bijna het hele terras is bezet door een motorbende. We komen vandaag nog tientallen van dergelijke groepen tegen. Ook honderden tegemoet komende wielrenners duiken steeds weer op.
Onderweg langs de Our kom ik een expositie tegen over opwekking en opslag van energie.
Echt prachtig gepresenteerd en, voor mij, machtig interessant. De ruimte gaat rechtstreeks diep de berg in. Aan het eind van de gang een lange trap naar beneden, daar blijkt de turbineruimte te zijn waar met waterkracht de electriciteit wordt opgewekt.
Onderweg komen we diverse tijdelijk afgesloten wegen tegen, maar dat negeren we. Ja, dan kun je wat verwachten! Een brede diepe geul waarin grote duikers gelegd worden. We gaan met wat steigerplanken in de weer, maar die blijken te veel door te buigen, dus dat maar niet. Uiteindelijk kiezen we voor een wandelroute. Wel een aantal trapjes te overbruggen en een smal slingerpaadje van planken. Niet te veel slingeren dus, want dan lig je in het waten!
Op 10 juni, woensdag, heb ik mijn broer gefeliciteerd met z'n verjaardag en gevraagd of het oké is dat we zondag 14 juni bij hem en schoonzus Ines bezoeken(en overnachten). De route die we volgen (boekje van Benjaminsen), komt vlak langs hun huis in het Groothertogdom Luxembourg. Het gaat ernaar uitzien dat we er vandaag al zijn, dus probeer ik de familie te bellen. Dat lukt echter van geen kant, hoeveel telefoonnummers ik ook heb.
We gaan op de bonnefooi naar het huis van Bernard en Ines. Het huis lijkt verlaten. Nog maar een keer aanbellen, naar achteren gelopen, en dan staat daar toch ineens Bernard!
We worden allerhartelijkst ontvangen! We zijn dus eigenlijk een dag te vroeg, maar dat vinden ze geen probleem. De afspraak voor vanavond wordt afgezegd, de spaghetti komt op tafel en ook de drank vloeit rijkelijk. Hartstikke gezellig allemaal.
Ca 2 uur gaan we slapen in onze eigen riante kamer! Wat een weelde na zo'n piepklein tentje.

Reacties

Reacties

Marjoleine

En zwemmen kan daar ook he?! Was het gezellig?! Succes met de volgende etappe. Ik zit nu in zo'n geel/blauw ding! Xxx

Monique

Helemaal gezellig, toch gelukt om bij Bernard lang te gaan

marion

Geniet er lekker van en laat je heerlijk verwennen!
Hier 25 graden.
En ga zoals ma jo kleine al zei ook zwemmen.
Goed voor jouw spieren!

Kees Pels

We zijn weer - na een heerlijke vakantie opTenerife - terug in 14gr kouder Nederland.
Heb dus het e.e.a. van jullie begin verhalen gemist, maar ga het nu verder wel volgen.
Weer een ervaring rijker op weg naar Hongarije.
Veel plezier enzonnige dagen.
Kees en An.

Marjolijn

Grussgot,er wordt goed gefietst begrijp ik. Ik moet nou echt gaan trainen want anders wordt het niks met mij op die Gotthard.
En als die Samsung nou weigerachtig blijft moeten we maar aan de sateliettelefoon.
Groeten Marjolijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!