biketoBudapest.reismee.nl

Oberanven - Vigy

14 juni 2015 Oberanven - Vigy 86 km

Nederland Duitsland Nederland Duitsland België Duitsland België Duitsland België Duitsland Luxembourg Duitsland Luxembourg Frankrijk .........en de rest, die nog komt
Ja we maken heel wat omzwervingen over de grenzen, we hadden heel wat kunnen smokkelen, maar helaas die avonturen zijn verleden tijd. Geen douanebeambte te ontdekken.
We hebben een luxe, heerlijke overnachting gehad bij Bernard en Ines Pels. Nog een uitgebreid ontbijt en om circa half twaalf worden we door mijn broertje en schoonzus uitgezwaaid.
Ons "backoffice" in NL, Lineke, gaat zorgen dat mijn familie nog een bloemetje toegestuurd krijgt.
Binnen no time komen we weer op de route uit het boekje van Benjaminsen.
Het is weer een prachtige fietsdag. De route gaat nu voor een groot deel langs de Moezel tot in noord Frankrijk.
In een restaurantje, waar we alleen een colaatje drinken, ontmoeten we een Nederlands stel, Arjan en Martinet. Ze/we vinden het leuk als we de komende overnachting op dezelfde plek doen. De keus is, een camping 4 km van de route af, of een of ander conferentiecentrum/jeugdherberg in Vigy. Ik kies voor dat laatste (voor de nodige variatie), de anderen stemmen er mee in.
Ook is er een keus in routes, ofwel de provinciale weg ofwel een onverhard pad. Hier kies ik ook voor het laatste, wat de anderen ook wel willen doen. Echter in Aboncourt waar de splitsing is, scheuren ze ( ja ze rijden behoorlijk hard, maar ja 10 tot 20 jaar jonger) rechtdoor terwijl we daar moesten afslaan. Ik roep nog naar Ronald, die vlak achter het stel reed, dat ik de onverharde weg neem. We zijn elkaar dus weer ff kwijt. Ronald heeft het blijkbaar niet gehoord en keert na een aantal km's terug om mij op te zoeken. De arme Ronald vindt mij natuurlijk niet, want ik rijd op mijn dooie gemakkie over het onverharde, toch wel slechte pad, naar het zuiden.
Ik genoot van de stilte en het landschap om mij heen.
Uiteindelijk treffen we elkaar weer in het conferentiecentrum ADEPPO. Nette eenpersoons kamertjes met eigen douche. Ariën scoort nog een fles witte wijn voor ons vieren.
Ronald en ik rijden nog weer terug naar het "centrum" van Vigy voor een pizzaatje.
Lekker op tijd naar bed.

Reacties

Reacties

marion

Wat weer een fantastisch verhaal!
Af en toe ook lekker om op jezelf te zijn.
Maar jullie bergen jongens doen het goed hoor!

Ik doe het je niet na.

Marjoleine

Leuk dat jullie andere NL-ers tegen kwamen!!

Annemieke

Af en toe iets anders, daar hou ik van, goede
keuze Nico!

margret

Bernard en Ines leukk om een keer langs te komen bij jullie op mijn scootmobiel.
gr. Jullie nicht

Trineke

Nico, zo langzamerhand ga ik me verheugen op je verhalen en reis ik ook een beetje mee, je bent een goeie schrijver. We zouden je kunnen bespreken in onze leesclub! Fiets en geniet, Liefs Trineke

Natasja

Leuk om zo een beetje mee te genieten van je fietsreis, Nico :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!