biketoBudapest.reismee.nl

Vigy - Francaltroff

Maandag 15 juni 2015 Vigy - Francaltroff (nabij Morhange) 81 km

Bij het ontbijt (Frans dus een beetje basic) samen met Martinet en Arjen blijkt dat zij dezelfde wegopbreking hebben "genomen" als wij gisteren. De steigerplanken die wij hadden aangebracht hebben zij wél gebruikt!.
We rekenen de kamers en het ontbijt af (de prijs viel behoorlijk tegen, voor een soort (luxe) jeugdherberg, € 84) en stappenom 9 uurop de fiets.
Onderweg, zodra we ff stilstaan worden we besprongen door honderden kleine vliegjes.
Op een bepaalde T-splitsing had ik het idee dat we verkeerd gingen. We stoppen om de kaart nader te bestuderen, echter worden we meteen weer aangevallen door die piepkleine monstertjes. Niet te harden! Dus zo snel mogelijk weer op de pedalen, ervan uitgaande dat we goed zaten. Na vele km's moest ik toch tot de conclusie komen dat we waren afgedwaald. Maar, elk voordeel.....enz, een Lidl komt op ons pad. Uitstekende zaak om wat boodschappen te doen voor de lunch.
We hebben die dag toevallig beide een fel geel shirt aan. Ronald oppert het idee dat de aanvallen van de vliegjes wel eens door die gele kleur kon komen. Voor de Lidl van shirt gewisseld, en ja hoor, ze blijven weg!!
Na wat omzwervingen, km's en klimmetjes extra komen we met behulp van mijn telefoonnavigatie weer op het juiste pad.
De campings zijn uiterst dun bezaaid op dit deel van de route, het eerstvolgende terrein ligt op ca 80 km van ons beginpunt van vandaag, de daaropvolgende nog 25 km verder. We besluiten de eerste te nemen. We moeten bellen naar de beheerder die na 5 minuten wachten het hek voor ons opent (achteraf blijkt dat dit niet de hoofdingang was). Een immens terrein ontvouwt zich. Gigantisch veel (rommelige) huisjes staan rondom een aantal grote vijvers. Ook het kampeergedeelte is enorm groot. Er staan slechts een handjevol mensen.
We zijn blij met een onverwacht goed restaurant op het terrein. We nemen de specialiteit van de kok/streek een soort quiche en een bananentaartje. Een halve liter wijn krijgen we gratis ( een maandagaanbieding).
We doen nog een wandeling van een km of vier om de vijvers op het terrein. Wat een zooi die huisjes!

Frans

Knap hoor om na 81 km. fietsen om erna ook nog eens 4 km. te gaan wandelen.....