biketoBudapest.reismee.nl

Francaltroff - Saverne

Dinsdag 16 juni 2015 Francaltroff - Saverne 91 km

Vannacht heeft het volgens Ronald nog even geregend, toch was de tent lekker droog geworden in het ochtendzonnetje. We worden gewekt door het onaangename gekrijs van kraaien.
We rijden via de hoofdingang de camping af, dat is dus anders als de manier waarop we binnenkwamen. Met mijn gsm komen we alweer snel op de Benjaminsen route. Een bakker of iets dergelijks is in geen velden of wegen ( letterlijk) te vinden. Als ontbijt eten we wat van de koekreepjes uit onze fietstas.
Vanaf Mittersheim rijden we op een fietspaadje langs het Canal des Houillères. Lekker relaxed,geen klimmetjes. Aan beide kanten van het Canal liggen ook grote vijvers (êtangs). Op enkele plaatsen kunnen vissers en surfers onder het kanaal doorvaren!
Ergens zijn we verkeerd gereden, want we komen in een plaatsje dat totaal niet de route staat. Het valt mee, we "doen" een km of 10 extra.
We fietsen een grote plaats binnen, Sarrebourg. Daar nemen we een warme hap omdat we het vanavond eenvoudig willen houden. Sarrebourg is een weinig aantrekkelijke plaats, zei het dan dat in een kerk het laatste werk van Chagall te zien is, een groot glas-in-lood raam. Helaas niet gezien, we gaan snel weer door.
We arriveren bij het Marne - Rijn kanaal. Een prachtig fietspad voert er langs. Echt een ontzettend mooi, leuk, en gemakkelijk stuk fietsen. Genieten!
De volgende grote stad doemt op, Saverne. Heel pittoreske plaats. Het Canal voert er dwars doorheen. Overal zijn bloemen.
Aan de rand van de stad vinden we een prima camping.
We bereiden voor het eerst een eigen maaltijd, met stokbrood, Boursin, kokendhete soep, Tiramisu en een fles wijn. Prima toch?
Nog een wandelingetje langs gigantische sportaccomodaties opzij van de camping en daarna duiken we redelijk op tijd ons tentje in.