biketoBudapest.reismee.nl

Bergheim - Tiengen

Donderdag 18 juni 2015 Bergheim - Tiengen 68 km

Lekker op tijd, half negen, rijden de camping (omklemd met wijngaarden) af. We gaan nogmaals het dorp in voor een ontbijtje hij de bakker
Op de fietsroute naar Colmar passeren we nog vele wijngaarden, en ook erg veel maisvelden.
Het worden de laatste km's met het boekje van Benjaminsen.
In zijn boekje schrijft Benjaminsen nog over Colmar, als zijnde de mooiste stad van Frankrijk. Dus daar moeten we ff wat tijd voor uittrekken. En ja hoor het is een prachtige stad, heel veel vakwerkhuizen, overal bloemen, maar ook hordes toeristen. Die lopen achter een gids aan, die een vlaggetje omhooghoud. En natuurlijk rijdt er ook weer zo'n "schattig" toeristentreintje door de stad. Net voordat we de stad uitfietsen maken we nog wat foto's.
Bij het Office du Tourisme krijg ik een paar mooie fietskaartjes mee voor ons laatste stukje door Frankrijk en verder naar Freiburg.
In Neuf Brisach, nog net aan de Franse kant van de Rijn, strijken we neer bij een boulanger/patissier. Dankzij de inmiddels gestaag vallende regen zijn we gedwongen om langer bij de bakker te bivakkeren. Ff droog, en we gaan weer. We hebben wat moeite om de Rijn te kruisen. We vinden de route van het VVV kaartje weer terug. Hoe mooi dat het traject precies om een bergruggetje heen gaat. Het begint weer flink te regenen.
Doorrijden naar Freiburg? Nog maar 10 km, met het risico dat we drijfnat worden. Het eerst het beste Gasthaus lopen we binnen. Er is nog één kamer voor één nacht vrij. Die doen we, want de regen blijft steeds weer komen en dan nog een tentje opzetten, nee dat gaan we niet doen. Het lijkt erop dat de patron er ook een slagerij op na houdt.
Een vleesgerecht als avondmaal moet dan wel oké zijn. En dat is het ook.
Als we morgen in Freiburg zijn hebben we net geen 1000 km in de benen ( ca 940 km)

Frans

Goede tip, Nico! Wij gaan zo. 28 juni twee weken langs de Romantische Strasse van Wurzburg naar Fussen. Op de terugweg langs Colmar is niet zo'n slecht idee.

Marion

Wij zijn ook naar Col mar geweest. Prachtige vak huizen.
Tot nu zeker een geweldige prestatie
Chapeau!