biketoBudapest.reismee.nl

Tiengen - hausen in Tal

Vrijdag 19 juni 2015 Tiengen - Hausen in Tal 92 km

Heerlijk geslapen in het tweepersoonsbed met Ronald.....
Om kwart over acht rijden we Tiengen uit op weg naar Freiburg. Gemakkelijke route met een fietspad langs een hoofdweg.
Een paar maal vragen in Freiburg "wo ist die Bahnhof?" brengt ons snel nach dem Hauptbahnhof. Het duurt ons te lang om de beklimming naar de bovenste regionen van het Zwarte Woud per fiets te doen, dus pakken we de trein ( van9 :40) naar Donaueschingen.
Eerst nog een kaartje kopen voor 2 personen en twee fietsen. Ik "dender" het plaatskaartenkantoor binnen, wacht even tot er een loket vrij komt, en ga daar direct naartoe. Heeft u een nummertje getrokken???. Nee dus. Daar gaat mijn beurt. Nummertje getrokken. Wachttijd5 tot 10minuten. Nog ff gauw naar Ronald die in de voetgangerstunnel op de fietsen past. Weer terug bij het plaatskaartenkantoor, wordt ok door iemand getipt, dat ik waarschijnlijk een verkeerd volgnummer heb getrokken, ja hoor ik heb er een voor invaliden. Nieuw nummertje getrokken, weer wachten. Zo missen we nog de trein van9:40.
Uiteindelijk zitten we toch in de trein naar Titisee/Neustadt waar we moeten overstappen in de trein naar Donaueschingwn. Maar, helaas, we stappen een station te vroeg uit. Dit is Titisee en de overstap is in Neustad. De geplande aansluiting missen wee dus. Een uurtje later gaat er weer een … We fietsen met het grootste gemak naar station Neustadt. Lekker fris zo door het "hooggebergte"
Van Neustad naar Donaueschingen is ook weer een leuke schitterende treinrit door het dal van de Donau. In Donaueschingen. in Donaueschingen zoeken we de bron van de Donau op. Die zijn ze nu dus aan 't renoveren. Weinig van te zien dus.
Eindelijk fietsen we langs de Donau. Wat is dat heerlijk! Stroomafwaarts langs een rivier fietsen,geleidelijk naar beneden, met slechts af en toe een klein klimmetje. Alles is weer helemaal oké, het landschap,het weer en de routeaanduiding. Uiteindelijk leggen we met gemak 92 km af.
En vandaag is geen enkele maal mijn ketting eraf gelopen, wat op de voorgaande dagen 2 å 3 keer per dag gebeurde!!

Frans

Kun je als fietsspecialist eens vertellen waarom een ketting er 2 a 3 keer per dag afloopt? Is dat ding dan niet genoeg aangespannen?

Marion

Eind goed al goed. Volgende keer even met je been trekken dan sta je toch in de goede rij. Wat zak je gebaald hebben om zoveel bureaucratie.
Ook genieten van een keer goed afdalen. En wij genieten van jullie verhalen of we er zelf bijzijn!