biketoBudapest.reismee.nl

Hausen in Tal - Munderkingen

Zaterdag 20 juni 2015 Hausen in Tal - Munderkingen 91 km

Het regent in de vroege ochtend. Opstaan heeft eigenlijk weinig zin, want beide hebben er een hekel aan om in de regen te fietsen. Je wordt dan echt z...nat, volkomen doorweekt dus, en je krijgt het behoorlijk koud. Maar, wát 'n zegen van boven, niet in de vorm van regen dus maar spiritueel, want om acht uur wordt het droog.
Om de hoek bij de camping zit een klein kruideniertje die ook koffie en broodjes serveert. Ons ontbijt voordeze zaterdagdagochtend.
We doen wat inkopen bij de Edeka, voor onze lunch van vandaag.
We verlaten voor even de (fiets) hoofdfoute, belanden langs de Donau, en vinden een prachtig plekje met bank langs het water. Geen mens te bekennen alleen het ruisende water de kwetterende vogels en het ons omringende uitbundige groen. Heerlijk!
Helaas zijn we even letterlijk de weg kwijt. Mijn navigatie op m'n telefoon doet het ook ff niet. Na wat omzwervingen van zo'n km of 8, over diverse gravel en graspaden, zijn we weer bijna op het punt vanwaar we zijn vertrokken.
Tot overmaat van ramp begint het ook weer te regenen. Drie kwartier geschuild onder een afdak bij een koeienstal. Wat een warmte komt er uit zo'n stal!
We moeten nog 30 km verder tot de eerstvolgende kampeerplek, aangeduid als Zeltplatz.
We vinden het bewuste terreintje. Wat een schitterende plek! Geen mens of eigenaar te zien, wel moeten we ons telefonisch melden. Dat doe ik dan ook. De man aan de andere kant van de lijn geeft z'n accord. Ben benieuwd of hij nog langskomt om het kampgeld te innen ( €7 p.p.)
Op het terrein bevindt zich een klein sanitairgebouwtje met.zelfs warm water en dito douche. En dat alles voor ons alleen. Een klein paradijsje!
We besluiten voor deze avond zelf wat eten te bereiden, ook al omdat er een picknick tafel staat. Inkopen gedaan bij de Lidl (ja ja). We hebben de ingrediënten voor een 4-gangen diner!
In het dorp Munderkingen bleek een soort Trucker festival te zijn. Ik wilde dat wel eens zien. Wat een feest ( voor de liefhebber) . Er staan honderden trucks opgesteld, de een nog mooier beschilderd dan de ander. Best heel bijzonder om dat eens te zien.
We gaanom 9 uuraan tafel in ons paradijsje. Genieten van ons dineetje en de fles wijn. We wassen de hele boel ( veel is het niet) af in het hete water dat het sanitair ons biedt.
Ik schrijf nog ff dit verslagje, met op de achtergrond het geluid van de toeterende trucks in het nabijgelegen dorpje Munderkingen.
Ik hoop wel dat het getoeterom 11 uurophoud!