biketoBudapest.reismee.nl

Günzburg - Neustadt

Dinsdag 23 juni 2015 Marxheim - Neustadt 81 km, totaal 1346 km

Gisteravond nog een blik geworpen op de plek waar de rivier de Lech uitmondt in de Donau, interessant hoor......eh......nou ja, maar toch wel weer een mooie plek!
Beate Schultz heeft een uitgebreid ontbijt klaargezet voor 6 personen. De vier Duitsers (2 echtparen ?)komen vanaf Regenburg, zij fieftsen dus de andere kant uit. We krijgen nog wat tips van ze, voor wat betreft het vervolg van onze route naar Regensburg,
We fietsen vandaag tientallen km's langs de Donau over gravel paden. We maken in korte tijd veel km's.
Ingolstadt kondigt zich aan. Mooie stad met een verscheidenheid aan gekleurde gevels. Heel veel jongelui lopen er rond. Is het een universiteitsstad? De meeste lijken daarvoor nog te jong.We peddelen kalm aan kris kras door de stad en krijgen zodoende een goede indruk van Ingolstadt
Op ca 80 km vanaf ons beginpunt van vandaag moet zich een camping bevinden. En ja, in Neustadt is een prachtig terrein met een zeer chique sanitairgebouw. Tevens is er een wasmachine en een droger. Samen krijgen we de wasmachine goed gevuld. Tijdens het uurprogramma van de machine maken we een wandeling langs de hopplantages. Daarna de was in de droger. De wasruimte wordt om acht uur afgesloten, zodat we onze droge was pas de volgende ochtend kunnen ophalen.

Frans

Mooi he, langs de Donau! Slapen jullie behalve in jullie tent alleen in B&B's en Gasthaus? En hebben jullie gelijk de fabrieken van AUDI bezocht? Die zitten nl. in Ingolstadt.

Wij vertrekken a.s. zondag voor 2 weken per auto naar Wurzburg voor de fameuze Romantische Strasse naar Fussen. Onderweg pakken we af en toe de fiets als de omgeving ons daarvoor uitnodigt. Vakantie was voor ons lang geleden, dat weet je.

annemieke

Mooie verhalen Nico, blijf schrijven! En groeten aan je fietsmaatje. Jammer dat het niet lukt om foto's te plaatsen. Appen maar dan ;-)
x

Marion

Wat een indrukken zullen jullie op doen!
Alles ruikt weer lekker fris en er weer met frisse moed op pad.

Anke de Jong

Hallo Nico en Ronald,

Wat inspirerend, jullie verhalen! Wat een bikkels en doorzetters zijn jullie.
Als het fietsen niet meer lukt, kun je altijd nog schrijver worden, Nico!

Heel veel plezier met het vervolg,

Foppe en Anke de Jong