biketoBudapest.reismee.nl

Straubing - Schalding

Donderdag 25 juni 2015 Straubing - Schalding 92 km

Alweer een prachtige fietsdag!
De camping in Straubling ligt op een Donaueiland, dus we moeten hoe dan ook de Donau oversteken. We kiezen voor de noordzijde. We kunnen regelmatig kiezen om te fietsen langs de noord of de zuidoever. Een pontje ligt er uitnodigend bij om te fietsen langs de zuidoever. Dat doen we. Maar na een tiental km's, vind ik het bij nader inzien toch beter om weer te switchen naar de noordkant. We ontmoeten een paar keer een groep Fransen,die voor vandaag dezelfde camping als doel hebben. Hun plan voor de totale reis is het bereiken van de monding van de Donau in de Zwarte Zee. Ze hebben behoorlijk wat bagage.
Om half vijf rijden we de camping op. We willen hier zwemmen, maar helaas het zwembad is nog niet in gebruik ivm te weinig gasten. Ook het internet werkt niet. Jammer want dan had ik ook gemakkelijk de OV mogelijkheden tussen Passau en Wenen kunnen uitzoeke.

Marion

Niet bij ons zijn jullie welkom om te zwemmen helaas gaat de tocht niet langs ons heerlijke huis.
Volgende plaats misschien wel lekker zwemmen.

Marjolijn

Grussgot, klinkt allemaal heel goed!
En nog steeds fljnke dagetappes,yeah.
Ik denk dat ik maar de monikken was gebleven, hup fietsje in een grotje stallen en aan de hijs met de mannen.

Sylviane

Weer eens een flink stuk gefietst jongens!
En , die Fransen hebben " à manger " in hun bagage! Ha ha! ????????????????????????????????????????????????????????????????????....

Frans

Inderdaad weer een flink stuk op de pedalen. Het weer gaat nu eindelijk ookeens meewerken. Vanaf midden volgende week een aantal dagen met 30 gr..... Je vertelt niet wanneer jullie in Budapest denken aan te komen en je je in het fameuze Gellert gaat onderdompelen.